لوله کاروگیت فاضلابی پایپ ایران

 




corrugate pipe

لوله کاروگیت

آنها برای شبکه انتقال گرانشی سیالات، عبور سیالات اسیدی و قلیایی فاضلاب، پساب های صنعتی و در اعماق وسیع زیر بزرگراه ها استفاده می شوند. از آنجایی که لوله کاروگیت حداکثر فشار داخلی 1.5 بار دارد، سیالی که از آن عبور می کند فشار بار داخلی ندارد و لوله فاضلاب اساسا وظیفه انتقال سیالات را به عنوان یک جو زیرزمینی بر عهده دارد.

کلیه فشارهای سطحی و زیرسطحی اعم از بارهای زنده و مرده توسط سطح بیرونی لوله کاروگیت که به شکل حلقه بوده و از استحکام بالایی برخوردار است تحمل می شود. این حلقه ها یا سطح مارپیچ لوله کاروگیت به دلیل استحکام لوله فاضلاب است. با توجه به نوع سطح خاک، فشار بار سطحی و فشار بار زیرسطحی در سه مقاومت فشاری به ترتیب 16، 32 و 64 کیلونیوتون بر متر مربع ایجاد می شود. هر کدام کاربرد خاصی دارند.

می توان از فولاد یا پلی اتیلن محکم برای ساختن سطح داخلی لوله کاروگیتHDPE  استفاده کرد.

لوله فاضلاب یا فنری شکل که خطوط و شیارهای موازی در سراسر آن وجود دارد، لوله کاروگیت HDPE نامیده می شود. ممکن است ادعا شود که بهبود مقاومت در برابر نیروهای زیرزمینی، جریان‌های فشار خارجی پرفشار و افزایش مقاومت در برابر تنش، دلایلی هستند که سطح بیرونی لوله‌ های دوجداره فاضلاب را راه‌اندازی می‌کنند.

پلی اتیلن با چگالی بالاHDPE ، ماده ای که به طور گسترده در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد، برای ساخت لوله کاروگیت HDPE استفاده می شود که دارای چندین ویژگی عالی است که آن را برای کاربردهای زیرزمینی مناسب می کند. با تجهیزات و کاترهای مناسب، این لوله به راحتی بریده می شود.

تکنیک های اتصال لوله پلی اتیلن دو جداره:

اتصال به کوپلر در مرحله یک:

برای تضمین آب بندی صحیح لوله کاروگیت باید مراقب تمیز کردن واشر و کوپلر باشد. انحنای منحنی لوله باعث می شود در صورت رعایت نکردن اقدامات احتیاطی، مواد ترانشه به داخل کوپلر کشیده شود. قبل از نصب کوپلر، توصیه می شود یک ورق پلاستیکی یا چوبی را پشت اتصال وصل کنید. انتهای دو pipe carrogate  که در کوپلر قرار می گیرند باید با دو واشر برای هر اتصال محافظت شوند. قبل از اتصال به لوله کاروگیت پایپ ایران، واشرها باید با روان کننده مناسب چرب شوند.

واشرها و کوپلرهای لوله فاضلاب باید کاملاً روغن کاری شوند. لوله های کاروگیت پایپ ایران باید با دقت کافی در کوپلر وارد شوند. اگر مشکلی در اتصالات واشر وجود دارد، معمولاً به این دلیل است که واشر و کوپلر به درستی روغن کاری نشده اند. اگر واشر به طور نامناسب روغن کاری شود ممکن است در حین نصب حرکت کند.

اتصال با کوپلر حرارتی:

اتصال با کوپلر حرارتی برای اتصال لوله پلی اتیلن دوجداره همچون لوله کاروگیت آبیاری، بهداشتی، لوله کاروگیت مجرای فاضلاب و زهکشی، ساختمان، صنایع معدن، کانال کشی و محافظ کابل در زیر زمین مناسب است.

این کوپلرها از مواد پلی اولفین شبکه ای شده با کیفیت مرغوب تولید میشوند. پوشش چسبناک مذاب داغ، آببندی 100% را فراهم میکند. این روش برای اتصال لوله کاروگیت با قطر بزرگ از نظر عملی ممکن و از نظر اقتصادی به صرفه میباشد.

برای اتصال لوله های پلی اتیلن دوجداره مانند لوله کاروگیت آبیاری، بهداشتی، فاضلاب و زهکشی، ساختمانی، صنایع معدنی، لوله فاضلاب کانالی و محافظ کابل های زیرزمینی، می توان از کوپلر حرارتی استفاده کرد.

مواد پلی اولفین شبکه ای که برای ساخت این جفت ها استفاده می شود از بالاترین درجه استفاده می شود. 100% شکاف ها با پوشش چسب مذاب داغ مهر و موم می شوند. برای اتصال اقتصادی و عملی لوله کاروگیت پایپ ایران با قطر بزرگ از این روش استفاده کنید.



لوله کاروگیت 110 و 125 میلی متری

از آن در فاضلاب خانگی و غلاف اطراف کابل های برق استفاده می شود که هر دو دارای میزان مصرف بسیار پایینی هستند و سفارشی ساخته می شوند.

لوله کاروگیت 160 میلی متر

این لوله ها هم برای لوله کاروگیت پایپ ایران و هم برای سیستم های فاضلاب پیچیده استفاده می شود.

لوله تک جداره (تحت فشار)

یکی از ویژگی های این نوع لوله ها توانایی آن در تحمل فشار داخلی بسیار بالا است. لوله های کاروگیت معمولاً برای فاضلاب، زهکشی در بخش کشاورزی و همچنین حفاظت از خطوط برق و ارتباطات استفاده می شود.

لوله دو جداره (بدون فشار-گرانش)

 شبکه های کوچک و بزرگ انتقال آب اغلب از این لوله استفاده می کنند. همچنین برای فاضلاب از لوله دو جداره پلی اتیلن کاروگیت بدون فشار گرانش استفاده می شود.

لوله کاروگیت اسپیرال

 این نوع لوله با استفاده از اکسترودر تولید می شود. لوله ها پس از استفاده از این تجهیزات و پس از اتمام فرآیند خنک سازی واقعاً مارپیچ می شوند و پس از آن به یکدیگر می چسبند و سپس قسمت زرد رنگ به لوله فاضلاب متصل می شود. لازم به ذکر است که لوله مارپیچ کاروگیت توسط لب به لب و اکستروژن به هم متصل می شود.

لوله کاروگیت جابجایی، ذخیره سازی و حمل و نقل

لوله های ترموپلاستیک، از جمله لوله کاروگیت ساخته شده از پلی اتیلن و پلی پروپیلن، ویژگی هایی دارند که آنها را به انتخابی عالی برای کاربردهای دفن کردن تبدیل می کند. لوله فاضلاب کاروگیتی سبک وزن هستند و جابجایی آنها با دست یا ماشین آلات کوچک را آسان می کند.

این ماده همچنین بسیار قوی است و معمولاً در برابر ضربه، آسیب اشعه ماوراء بنفش و اکثر مواد شیمیایی به خوبی مقاومت می کند. اما درست مانند لوله های دیگر، برای جلوگیری از هر گونه آسیب و تضمین عملکرد بی عیب، برخی از اقدامات ایمنی اساسی وجود دارد که باید در هنگام استفاده از این دستگاه در نظر گرفته شود.

لوله تخلیه برای کاروگیت

در مناطقی که فشار آب زیرسطحی بالایی دارند، برای جمع آوری آب از لوله های پلی اتیلن دو جداره به نام لوله زهکشی کاروگیت استفاده می شود.

از آنجایی که لوله های کاروگیت پایپ ایران در ساخت و ساخت لوله زهکشی پلی اتیلن مورد استفاده قرار می گیرند، ابعاد آنها با لوله های اصلی یکسان است و اندازه آنها از 110 میلی متر تا 4100 میلی متر است.

لوله تخلیه برای کاروگیت

در مناطقی که فشار آب زیرسطحی بالایی دارند، برای جمع آوری آب از لوله های پلی اتیلن دو جداره به نام لوله زهکشی کاروگیت استفاده می شود.

از آنجایی که لوله کاروگیت در ساخت و ساخت لوله های زهکشی پلی اتیلن مورد استفاده قرار می گیرند، ابعاد آنها با لوله های اصلی یکسان است و اندازه آنها از 110 میلی متر تا 4100 میلی متر است.

قیمت تمام شده این محصول خاص بین 25 تا 70 درصد بیشتر از لوله دوجداره فاضلاب است. نمونه لوله زهکشی پی وی سی که به لوله زهکشی پی وی سی نیز معروف است در سایزهای 110 تا 500 تولید می شود و سوراخ های آن به جای سوراخ کاری شیاردار است.

ژئوتکستایل ها، الیافی که برای احاطه کردن لوله های زهکشی استفاده می شوند، در اندازه های تا 200 هستند و از PVC ساخته شده اند. شما باید حتما لوله تخلیه را با قطرهای بزرگتر انتخاب کنید و ژئوتکستایل را روی آن بپیچید یا آن را در یک کیسه محصور کنید.

قیمت لوله کاروگیت در روز

برای اطلاع از هزینه لوله کاروگیت پایپ ایران باید به طور مرتب با متخصصین شرکت پایپ ایران در ارتباط باشید. از آنجایی که قیمت مواد اولیه پلی اتیلن در پتروشیمی های کشور ناپایدار بوده و روزانه تغییر می کند، قیمت تمام شده لوله کاروگیت در معرض نوسانات روزانه است.

 





نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

لوله پلیکا آماده ارسال پایپ ایران