لوله پلیکا آماده ارسال پایپ ایران

 


ویژگی ها و مزایای لوله پلیکا

لوله پولیکا علاوه بر رسانایی الکتریکی، در برابر فرآیندهای الکتروشیمیایی ناشی از اسیدها، بازها و نمک ‌ها که باعث خوردگی فلزات می‌شوند نیز مقاومت می‌کنند. سطح داخلی و خارجی لوله پی وی سی هر دو دارای این ویژگی هستند. بنابراین استفاده از لوله پلیکا در مناطقی که خاک مهاجم وجود دارد مقرون به صرفه است.

بسیاری از روغن ها، الکل ها و ترکیبات نفتی غیر معطر نمی توانند پی وی سی را خورده کنند. لوله پلیکا از PVC ساخته شده است. اکثر مواد خورنده از جمله اسیدهای معدنی، بازها و نمک ها نیز به این ماده مقاوم هستند. لوله پلیکا به طور کامل در برابر مواد شیمیایی موجود در خاک و آب برای عملیات آبرسانی معمولی مقاوم هستند. فقط در شرایط خاص یا زمانی که مواد شیمیایی از طریق لوله ها حمل می شوند، بحث مقاومت شیمیایی مطرح می شود.

مدول الاستیسیته و انعطاف پذیری بالا

یکی از مزایای عملیاتی کلیدی لوله پلیکا مقاومت آنها در برابر خرابی است. تحت تنش، لوله های پی وی سی ممکن است بدون شکستگی تغییر شکل دهند. یکی از مزایای کلیدی U-PVC برای کاربردهای فنی، مدول الاستیسیته بالای آن است، به ویژه در شرایطی که حرکت یا ارتعاش خاک محتمل است (مانند هنگام زلزله و ...). مقدار کم این مقدار باعث کاهش پدیده دوقطبی در این لوله ها می شود. علاوه بر این، از آنجایی که ضخامت لوله های فاضلاب بر اساس کشسانی رزین مورد استفاده در ساخت لوله است، مدول بالای U-PVC باعث کاهش ضخامت لوله و گسترش سطح مقطع جریان می شود.

دوام استحکام کششی

لوله های ساخته شده با پلیکا به گونه ای طراحی شده اند که استحکام کششی طولانی مدت بالایی داشته باشند. حداقل مقاومت لازم برای لوله‌ پلیکا تقریباً دو برابر بیشتر از مقادیر قابل مقایسه برای لوله ‌های پلاستیکی دیگر مانند پلی اتیلن است. در طراحی لوله های تحت فشار استفاده می شود. به همین دلیل، لوله‌ پی وی سی سبک ‌تر و نازک ‌تر از لوله ‌های پلاستیکی معمولی هستند که این یک مزیت قابل توجه است.

سبک و استحکام بالا

استحکام قوی مواد U-PVC باعث کاهش ضخامت و وزن این لوله ها می شود. مزیت نوری زیاد لوله پلیکا U-PVC یک عامل ایمنی بسیار مهم است. نصب و انتقال ارزان تر با حمل و نقل ساده امکان پذیر است که باعث کاهش تصادفات در محل کار می شود. دو لوله 110 اینچی هر کدام 6 متر ممکن است توسط یک نفر به راحتی حمل شود، اما تنها 1.5 متر از لوله های آهنی 110 اینچی را می توان با همان قدرت جابجا کرد. اتصالات آب بندی یکی از مزایای کلیدی هر لوله آب بندی است. پیوند با چیزهای دیگر این مزیت به لوله پی وی سیU-PVC  با عمق نفوذ بالا و روش های اتصال اجازه می دهد تا جایگزین بسیاری از محصولات معمولی شوند. لوله پلیکا مقاومت فوق العاده خوبی در برابر سایش و خراش نشان می دهند. نشان داده شده است که لوله های پی وی سی نسبت به لوله های فلزی، سیمانی و سفالی به میزان قابل توجهی در برابر انتقال دوغاب مقاوم تر هستند.



MRS برای لوله های پولیکا معمولاً دارای حداقل استحکام لازم است که دو برابر لوله های پلیمری معمولی است. در نتیجه، این استحکام مواد را نازک می کند و در عین حال ایمنی را در هنگام حمل و نقل و نصب نیز افزایش می دهد. به عنوان مثال، با همان مقدار نیرو، یک نفر می تواند دو لوله پلیکا با قطر 110 میلی متر را به اندازه 6 متر جابجا کند، اما فقط حدود 1.5 متر لوله آهنی 110 میلی متری.

قدرت ضربه

در مقایسه با خاک رس، سیمان و اکثر مواد دیگری که برای ساخت لوله ها استفاده می شود، لوله پلیکا مقاومت مناسبی در برابر آسیب ضربه تحت شرایط معمولی دارند. لوله پولیکا با وجود اینکه مقاومت ضربه ای آنها در دماهای بسیار پایین کاهش می یابد، همچنان از مقاومت ضربه ای بالاتر از حد لازم برخوردار هستند.

درجه زبری پایین

درجه زبری لوله نقش بسزایی و موثر در ایجاد افت فشار و کاهش جریان دارد. لوله پولیکا به دلیل سطح داخلی بسیار صیقلی (ضریب زبری و اصطکاک کم)، مقاومت جریان بسیار کمی دارند.

علاوه بر این، باکتری ‌ها اغلب در نواحی ناهموار و پایین لوله ‌ها تجمع می‌کنند در نهایت جریان آب را مسدود می‌کند و فشار جریان و همچنین کیفیت آب را کاهش می‌دهد. نوشیدن الکل نیز عواقب بدی دارد. با به حداقل رساندن رشد بیوفیلم و تجمع لجن در شبکه ‌های فاضلاب، U-PVC با زبری هیدرولیکی کم، هنگام توزیع آب آشامیدنی از طریق لوله‌ PVC فاضلابی، افت فشار و خطر آلودگی را در طول شب کاهش می‌دهند. در نتیجه، این لوله ها نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارند و طراحی اولیه خط لوله موثرتر بود.

کفایت آب

قابلیت استفاده از لوله پلیکا برای انتقال آب آشامیدنی مطابق با استانداردهای NSF 61-62 و تضمین سطح سرب، قلع و سایر عناصر سمی مانند جیوه، خامه، کادمیوم و باریم زیر حد مجاز استاندارد. محدودیت ها با استفاده از فرمولاسیون مناسب برای تولید لوله پی وی سی امکان پذیر است.

مقاومت در برابر شعله

در صورت عدم وجود منبع خارجی، لوله پلیکا به سرعت مشتعل شده و خود را خاموش می کند. دمای اشتعال خود به خودی آن، که به طور قابل ملاحظه ای بیشتر از اکثر مصالح ساختمانی است، 454 درجه سانتیگراد است. هنگامی که PVC می سوزد، گاز HCl آزاد می شود و از رسیدن اکسیژن به منطقه ای که در آتش است جلوگیری می کند. به همین دلیل از PVC به عنوان یک ماده خود خاموش شونده یاد می شود.

در برابر سایش و لبه های برش مقاومت می کند.

این نوع لوله ها در جابجایی مواد نیمه جامد بسیار موثر هستند. این به این دلیل است که لوله ‌های پلیکا برای غلبه بر مشکلات ناشی از اصطکاک و سایش داخلی طراحی شده‌اند که مانع از جریان مناسب مواد دوغاب (نیمه جامد) در لوله ‌های رسی، فلزی و سیمانی معمولی می‌شود.



نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

لوله کاروگیت فاضلابی پایپ ایران